Głównym celem projektu jest zwiększenie samodzielności dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w tym:
- rozwój ich kompetencji społecznych i funkcji poznawczych
- poprawa sprawności fizycznej,
- wzrost poczucia samoakceptacji i samooceny,
- integracja ze społeczeństwem,
- zwiększenie otwartości na świat,
- nabycie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
- przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym,
- aktywizacja społeczna,
- zwiększenie życiowej zaradności.
Kompleksowe działania rehabilitacyjne obejmują:
- hipoterapię,
- alpakoterapię,
- dogoterapię,
- integrację sensoryczną,
- zajęcia logopedyczne,
- terapię psychologiczną,
- biofeedback EEG,
- terapię ręki,
- indywidualny trening kompetencji społecznych,
- warsztaty przyrodnicze.
Wszystkie te formy rehabilitacji korelują ze sobą i mają wspólny mianownik – usprawnianie psychomotoryczne. Dzięki temu wzajemnie się uzupełniają. Istotnym elementem jest również kontakt z naturą w postaci zooterapii i warsztatów przyrodniczych.